martes, 9 de septiembre de 2014

¿Por qué un cinefórum sobre las Fallas?

EXPLICACIÓN DE LA FALLA

Jueves 18 de septiembre a las 19h. Casal Jove alMatadero de Godella. Cinefórum sobre fallas, innovación y movimientos sociales.

Leer en valenciano 


En los últimos tiempos en Bostezo hemos seguido con interés el surgimiento de nuevas propuestas y discursos alrededor de las Fallas. Propuestas integradoras que buscan generar espacios de participación dentro de la fiesta valenciana por excelencia. En unos años hemos visto como actitudes de rechazo fallero se transformaban en propuestas que dan cabida a personas y movimientos sociales que no encontraban su lugar en la fiesta. Nos interesan experiencias, entre otras, como las de Falles Populars i Combatives, Senyor Mixuro, Creaqcio, Fallas I+E, Malalt de Falles, Associació d'Estudis Fallers, revista Cendra y propuestas surgidas desde Desayuno con viandantes, La Cuina Furtiva, Sostre/A Peu, L'Ambaixada o La Dula, relacionadas con la recuperación y reivindicación del espacio público para uso y disfrute de la ciudadanía.

Es por ello que hemos convocado un cinefórum para dialogar y conocer con mayor profundidad qué está sucediendo en el interior del mundo de las Fallas, cómo se está abordando la Fiesta desde estas perspectivas. Será este jueves 18 de septiembre a las 19h en el Casal Jove alMatadero de Godella. Iniciaremos con la proyección del cortometraje-documental Fallas 37, un arte en guerra, dirigido por Óscar Martín (Xerea Films, 2013) que nos ofrece una perspectiva histórica de las Fallas en 1937 (aquí el trailer).
A continuación, proyectaremos dos videos cortos de Senyor Mixuro y Falles Populars i Combatives que abrirán un espacio de diálogo entre los asistentes, dinamizado por miembros de Senyor Mixuro/Bostezo, sobre estas nuevas narrativas y propuesta que están surgiendo en la fiesta fallera. Un extracto de este diálogo será publicado en el próximo número de Bostezo. Como punto de partida recomendamos leer el artículo Ajoblanco 76 de Pau Rausell que publicamos en el dossier Valencia y presentimiento del número 8 de la revista. Ese es el espíritu fallero del que nace esta propuesta de cinefórum. La entrada es abierta y gratuita.

Per què un cinefòrum sobre les Falles?


EXPLICACIÓ DE LA FALLA

Dijous 18 de setembre a les 19h. Casal Jove alMatadero de Godella. Cinefòrum sobre Falles, innovació i moviments socials.


Llegir en castellà



 En els últims temps en Bostezo hem seguit amb interés el sorgiment de propostes i discursos innovadors al voltant de les Falles. Propostes integradores que busquen generar nous espais de participació dins de la festa valenciana per excel·lència. En uns anys hem vist com actituds de rebuig faller ens transformaven en propostes que donen cabuda a persones i moviments socials que no trobaven el seu lloc a la festa. Ens interessen experiències, entre altres, com les de Les Falles Populars i Combatives, Arrancapins, Senyor Mixuro, Creaqcio, Falles I+E, Malalt de Falles i propostes com les de Desdejuni amb vianants, Sostre/A Peu, La Cuina Furtiva, L'Ambaixada o La Dula, entre altres, relacionades amb la recuperació i reinvindicació de l'espai públic per a ús i gaudi de la ciutadania.

 És per això que hem convocat un cinefórum per a dialogar i conéixer amb més profunditat què està succeint en l'interior del món de les Falles, com s'està abordant la Festa des de estes perspectives innovadores. Serà este dijous 18 de setembre a les 19h en el Casal Jove alMatadero de Godella. Iniciarem amb la projecció del curtmetratge-documental Falles 37, un art en guerra, dirigit per Óscar Martín (Xerea Films, 2013) que ens ofereix una perspectiva històrica de les Falles en 1937 (ací, el trailer). Posteriorment, projectarem dos videos curts de Senyor Mixuro i Falles Populars i Combatives, que obriran un espai de diàleg entre els assistents, dinamitzat per membres de Senyor Mixuro/Bostezo, sobre estes noves narratives i propostes que estan sorgint en la festa fallera. Un extracte d'este diàleg serà publicat al pròxim número de Bostezo. Com a punt de partida us recomanen llegir l'article Ajoblanco 76 de Pau Rausell que publicarem al dossier Valencia y presentimiento del número 8 de la revista. Eixe és l'espèrit faller del que naix esta proposta de cinefórum. L'entrada és oberta i gratuïta.